VIRO GROUP Kottink

Verloskundigenpraktijk

Voor Verloskundigenpraktijk Tubbergen-Almelo mochten wij onze volledige creativiteit gebruiken. Van branding en design tot bouw en realisatie van de website. De praktijk was toe aan hernieuwing van haar identiteit. Eigentijds, up-to-date en persoonlijk. In deze case lees je over de nieuwe branding en de realisatie van de bijbehorende website.

Ingezette creatieve processen
  • Design icon
  • Website icon
  • Fotografie icon
  • Videografie icon
rebranding

een nieuwe huisstijl passend bij de praktijk

Bij deze trajecten kijken we eerst naar de huisstijl. Deze paste niet volledig meer bij de kernwaarden van de praktijk en daar gingen we mee aan de slag. Het logo heeft allereerst een update gekregen. Het beeldmerk vormt een hartje en verwijst zowel naar liefde als leven. De kleuren zijn zorgvuldig uitgekozen en bijpassend; toegankelijk, lief en zacht. Precies dat wat je als ouders wil ervaren wanneer je de praktijk binnenstapt.

social update

visuele content spreekt

Naast de visuele identiteit of terwijl de huisstijl, hebben we ook gekeken naar een manier om berichten voor op social media te ontwerpen die hier perfect op aansluiten. Dezelfde uitstraling en daarom meteen herkenbaar, heel erg belangrijk voor je klanten. Makkelijk aanpasbaar en daarom erg handig om in te zetten!

Website
Website

Simplistisch en gebruiksvriendelijk

Na de nieuwe huisstijl gerealiseerd te hebben zijn we meteen begonnen met het werken aan een vernieuwde website. De voormalige website was wat verouderd en de behoeften van de gebruiker door de jaren veranderd. Wij kiezen ervoor om de website in Craft te bouwen, zodat het voor de klant erg gemakkelijk is om deze op den duur zelf te onderhouden.

De focus heeft tijdens dit proces met name gelegen op het duidelijk(er) weergeven van content. We zijn gestart met het herstructureren van de sitemap; op de voormalige website stond namelijk erg veel content op erg veel plaatsen. Vervolgens is alle informatie ingedeeld in een duidelijke en overzichtelijke menustructuur, zodat de bezoeker in een paar klikken de relevante informatie heeft gevonden. Dit vanzelfsprekend bij zowel desktop- als mobiel gebruik. Met persoonlijke teksten op de teampagina maakten we de website daarnaast een stuk persoonlijker.